Apurahoja haetaan säätiön apurahapalvelun kautta. Hakuaika alkaa 1.5. ja päättyy 31.5. vuosittain.
Huom. Apurahojen virtuaalinen hakuinfo järjestetään 11.5. klo 10-11. Ilmoittaudu tilaisuuteen täällä.
Apurahapalvelun kautta voit tehdä myös maksatuspyynnön ja loppuraportin.
Lisätietoa, ohjeita ja vastauksia apurahanhakijoiden usein esittämiin kysymyksiin (UKK) täällä.
Hakulomakkeen täyttäminen alkaa rekisteröitymällä palvelun käyttäjäksi. Viime vuoden haussa rekisteröityneet voivat käyttää tuolloin luomaansa käyttäjätunnusta. Salasana pitää luoda uudelleen.
Rekisteröitymisen yhteydessä hakija syöttää perustietonsa (nimi, osoite jne.), määrittää itselleen käyttäjätunnuksen ja salasanan sekä valitsee haettavan apurahan tyypin (eka-apuraha, kannustusapuraha, tutkimusapuraha, palaavan tutkijan apuraha tai tutkimusryhmän perustajan apuraha). Kerralla voi hakea vain yhden tyyppistä apurahaa.
Rekisteröityminen tehdään vain kerran. Seuraavilla kerroilla palveluun tultaessa kirjaudutaan sisään rekisteröitymisen yhteydessä määritellyillä tunnuksilla.
Rekisteröidyttyäsi mene kohtaan “Luo uusi hakemus”. Valitse sopiva apurahatyyppi ja täytä hakemus.
Sivut tallentuvat automaattisesti, kun siirryt välilehdeltä toiselle. Sivun voi tallentaa myös klikkaamalla sivun alareunassa olevaa ”Tallenna ja jatka” -painiketta.
Huomioithan, että kaikki tekstimuotoilut katoavat kopioitaessa tekstiä jostakin muusta sovelluksesta apurahahakemukseen.
Voit jättää hakemuksesi kesken myöhempää täydennystä varten. Muista kuitenkin kirjautua ulos palvelusta (lomakkeen oikeassa yläreunassa). Uloskirjautuminen kannattaa tehdä aina etenkin, jos palvelua käytetään yhteiskäytössä olevalta tietokoneelta.
Kun hakemuksesi on valmis, valitse Yhteenveto-sivulla ”Lähetä hakemus” -painike. Tämän jälkeen et enää pääse muuttamaan hakemusta.
Ongelmatilanteissa voit ottaa yhteyttä apurahasovelluksen Viestit-toiminnon kautta (Viestit-välilehti).